Skip to main content
You have permission to edit this article.
Edit

Reader upset about edit of AP story

Letter to the Editor

  • Updated
  • 0

Reading Sunday’s Independent Record, I was encouraged to learn that Greg Lemon will “coordinate the editorial page and facilitate public forums.” I was further encouraged to hear Randy Rickman say, “If it is news, it is in the IR and if you have something to say, say it here.”

Then I read the article about President Obama’s trip to Burma. Now, I have something to say.

The Nov. 18 Page 2 article about the President’s trip carried a byline of Jim Kuhnhenn and was identified as an Associated Press news story. The story included the sentence, “Obama was allegedly born in Hawaii.”

I was very surprised and outraged. How could an AP story include such an outlandish suggestion when it is clear that he was, indeed, born in Hawaii?

My disappointment caused me to do an Internet search for the same AP story as reported by other news organizations. I very quickly found the story in Springfield, Mo., Frankfort, Ky., and Tulsa, Okla., news websites. However, none of them included the word “allegedly.”

Given what I found in other news stories, I can only conclude that someone at the IR inserted the long discredited view of the far right that the president was not born in Hawaii. That this was in a news story from a syndicated national wire service, and not in an Op Ed column, makes it even more egregious.

I strongly recommend that the IR take steps to rectify this error. This is inexcusable for a purported news organization.

Barbara Arnold

Helena

0
0
0
0
0

Catch the latest in Opinion

* I understand and agree that registration on or use of this site constitutes agreement to its user agreement and privacy policy.

Related to this story

Get up-to-the-minute news sent straight to your device.

Topics

News Alerts

Breaking News